tisdag 3 juni 2008

Pastasallad med basilika och vitlök

Pastasallad som jag gjorde förra veckan (jag åt den förra veckan med). Härligt nu när vintern är över (den är det även i Luleå) och grönsakerna är lite roligare. Jag har lämnat min tidigare favoritform av pasta (skruvar) och fastnat för... gnochisarna(?). Basen är kokta, kalla gnochisar och som jag blandat med paprika, stekt bacon, ruccola, fetaost, rödlök, soltorkade tomater och solrosfrön. För att förgylla det hela gjorde jag en dressing på pesto, färsk basilika, olivolja, vitlök och lite vatten. Hela härligheten gjorde jag dagen innan jag skulle äta den så att smakerna verkligen fick utvecklas. Det var superdupergott! Om jag hade haft svarta oliver hemma så hade jag haft i det med, men salladen var god i detta utförande med.

Inga kommentarer: