onsdag 16 april 2008

Färsfylld aubergine

De hade billiga auberginer på willys, så jag tänkte testa att göra färsfylld aubergine. Till två personer behöver man 200 g nötfärs, 1 aubergine, 1 riven morot, 1 lök - hackad, 4 st hackade soltorkade tomater, tomatpuré, turkisk yoghurt, sambal oelek, salt och peppar och 1 dl riven ost.

Dela auberginerna på längden och gröp ur en del av köttet. Skär auberginer köttet i tärningar, salta lätt och låt dem rinna av i en sil. Fräs färs och lök och blanda sedan i resten. Smaka av. Fräs auberginetärningarna i lite olja och blanda i färsen. Fyll aubergineskalen med färsröran och strö på osten. Gratinera i 250 grader i 15-20 min. Servera med sallad. Jag trodde att det inte skulle bli så mkt mat, så jag gjorde lite couscous till men det hade jag klarat mig utan.

1 kommentar:

Minellie sa...

Kul med ännu en blogg att läsa och följa!! Härliga matbilder du tar och jättebra med en massa nya recept till mig ;)